fueb

Alla inlägg under april 2014

Av fueb - 28 april 2014 22:59

För bara några minuter sedan blev jag klar med min Svenska NP muntliga redovisning till imorn. Har kommit av mig ett gäng gånger när jag skrivit den, men nu känns det hyfsat bra faktiskt. Hoppas abra jag känner mig lika lugn när jag står där framför halva klassen imorn och har alla blickar riktade mot mig, knäpptyst i klassrummet, usch ryser bara av tanken.   


Idag var jag hos sjukgymnasten och fick en hel del övningar för höft, stabilisering och lite sådär, får hoppas att det hjälper oxå! Drog sedan till stan med älskling och köpte en klänning, men är lite smått osäker om den   


sen enda sedan jag kom hem har jag hållit på med Svenskan och nu så! nu har jag ont i rygg och är stel i benen! Hoppas det blir värt allt jobb... 


Nu ska jag strax ta en dusch, läsa mina stödord ett antal gånger och sedan försöka sova, och tagga upp mig till Engelska skriftligt NP imorn 8.30 och sedan Svenska Np muntliga + att gå till halv 4, och inte ha gjort Tyskaläxan till imorn (((((: Vill bara sovaaaa! 

Av fueb - 27 april 2014 01:22

Sov typ bort halva dagen, solade ett bra tag, pluggade ytterst lite, handlade, åt grillat, mamma o pappa hämta husvagnen så det blev premiär att spela kort i husvagnen under kvällen o ska nu krypa ner i sängen och kanske kolla nåt avsnitt av pll och sedan sova.

Imorn blir det till att verkligen plugga! Och kanske börja packa lite smått redan imorn då jag följer med min älskade ner till småland på Torsdag. Så himla mysigt!

Av fueb - 25 april 2014 22:48

Lovet slutade bra med min älskade och i Söndags då mamma fyllde var vi dessutom ute hos mormor och grillade och innan det blev det en skogpromenad. 


I måndags var det ju otroligt väder så vi tog en mysfrukost och satte oss och åt på altanen, innan det var dags att ligga i solen nån timma eller 2.
 


Efter 2 nätter tillsammans med min älskade var det dags att sova en natt själv, tills det var dags att sova en natt till, fast hos honom. Så mys! Jag fick då låna hans kamera och ta lite bilder på deras vackra träd.


Varje dag denna vecka har jag pluggat efter skolan till bland annat svenska NP muntligt, men idag gick jag ett tag på stan med Vanni och Omaimis ist, och självklart blev jag kär i en långklänning och ett linne. Så har fetaste beslutångesten, om jag köper dem sakern blir det mindre pengar till London, vilket innebär mindre shopping i London. Gosh. Men dem är ju sååå fina! 


Just nu kollar jag tv och snart blir det nåt avsnitt av Game of thrones! 


       



Av fueb - 19 april 2014 00:46

Denna dag började ju absolut inte på topp med en stormförkylning på köpet. 


Idag har jag mest legat i sängen, nyst, druckit te, kollat film, rensat lite kläder och sitter just nu och kollar tv och pluggar. 


Imorgon är det redan Lördag igen, veckan har gått så otroligt fort, men jag har fått en massa gjort och än är inte lovet slut! 


Dessutom är det ju påsk nu, vilket innebär massa påskmat. Mamma fyller på söndag och min älskade kommer hit. 


Imorn blir det till att städa upp i mitt rum, pynta och plugga lite, fixa påskmiddag och bara ta det lugnt med familjen.     

Av fueb - 16 april 2014 18:51

Vilken ''bloggpaus'' det blivit, har inte skrivit av mig här på mer än en vecka. 


Men nu har jag äntligen påsklov och det startade på bästa möjliga vis! Sov hos min älskade från fredagen till söndagen. Riktigt mysigt med garageloppis, promenad i solen, pll och ett besök till Hedlandet. Fick med mig en del fina saker hem därifrån.


I Måndags städade jag en hel del på rummet och möblerade då om lite, bytte plats på sängen och soffan, riktigt annorlunda att ha sängen mitt i rummet ist för i ena hörnet. Jag var även hos tandläkaren och spände tandställningen och hos vårdcentralen för att kolla upp min huvudvärk och så.  Och på eftermiddagen kom syrran och hennes kompisar hem från bodaborg och spenderade natten här. 


I Tisdags Övningskörde jag lite granna med pappa och det gick ok för att vara andra gång, sen rensade jag lite kläder i garderoben, kollade på biggest loser, åt lövbiff och kollade på walking dead. 


Även idag (Onsdag), har jag övningskört och jag kan ju säga att det gick bättre idag men långt ifrån bra, haha. Har sedan spelat gitarr, solat och sitter just nu och pluggar och lyssnar på musik och väntar på att maten ska bli klar.   

Av fueb - 6 april 2014 22:33

Jag fick en hel del fina bilder på hundarna igår och det var kul och se farmor och farfar igen, trots att det blev alldeles för mycket mat och fika haha. Vi åkte sedan hem till älskling och kollade tv och bara gosade. Idag fick jag några halsband, åt frukost men sen gick det inte lika bra.. Blev jätteyr och fick svårt att andas. SÅ jag och älskling låg och kollade på Pll tills pappa kom och hämtade mig. 


När jag kom hem kollade jag tv och la över bilder till datorn. Vi åt pizza, jag pluggade lite psykologi och nu ska jag strax gå och lägga mig. Innan klockan hinner bli 23. Imorgon är nog sista långa sovmorgonen fram till Sommarlovet, vilket är synd.. 


Efter skolan blir det nog till att gå till stan och köpa en sjal jag hittade i fredags och sen hem och plugga. 

Av fueb - 4 april 2014 23:11

Åååh vilka 2 härliga dagar det har varit!

Gårdagen möttes jag av en välbekant tjej på bt och sedan 2 till härliga tjejer på bussen, Ebba, Emelie och ida. Ida och jag stod sedan och pratade ett tag utomhus innan vi gick hem till Ida alla 4 tjejerna. Det var så härligt att prata o träffa dem igen! Så mycket minnen.

Denna dag börjades med att jag möter världens finaste kille på bt som snodde mina solglasögon. Skolan gick lagom långsamt. Efter skolan drog jag, Usse och Vanessis ner på stan ett tag. Vi kollade runt, träffade Bas ett tag, provade lite kläder och sen åt vi Nachotallrik och bara pratade. Så mysiga tjejer!

När jag kom hem pratade jag ett tag med min älskade och lyssnade sedan på älskade och saknade Linkin Park. Just nu kollar jag på tv med familjen och bara myser.

Imorn blir det att övningsköra lite med pappsen, vara hundvakt, fira farmor och sedan sova hos min älskade.

Helgen började bra hoppas det fortsätter så.

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards