fueb

Alla inlägg under januari 2015

Av fueb - 25 januari 2015 22:35

Det har varit otroligt tomt här den senaste veckan. Jag har varit genomförkyld men är på bättringsvägarna och då har bloggen fått lida. Jag har knappt orkat lyfta ett finger haha. Så på grund av detta har jag legat hemma större delen av veckan. I fredags blev det en myskväll med mamma då syster och pappa var borta. Det blev räkor, någon form av skagenröra, ägg, gott att dricka och pll. 


Igår kände jag mig en smula bättre passade då på att övningsköra lite och åkte ut till farfar och farmor då farfar blev hela 75 år igår. Sedan satt jag och pappa och spelade några timmar här hemma. 


Idag har det väl inte hänt så mycket, övningskörning i stan och motorväg, köpte äntligen (!) träningshandskar  så nu vill jag bara bli frisk så jag kan inviga dem. Vi har även fixat lite på mitt rum, ätit pizza, kollat lite tv, körkortsteori och städat. 


Imorgon är det hemska måndag igen, men ändå inte alltför hemsk då jag ska stanna hemma för att jag fortfarande inte mår helt bra.. Det blir då en pluggdag och ska försöka vila och göra allt för att bli frisk igen! 


Jag är även ÖVERLYCKLIG, då jag äntligen har börjat på dans igen (!!!) Eller kursen startade i Tisdags men kunde inte gå då på grund av förkylningen. Borde inte vara med nu på tisdag heller egentligen, men ska nog dit för att i alla fall kolla för att inte hamna efter alltför mycket. 



Av fueb - 17 januari 2015 14:38

Hej på er


Denna vecka har verkligen gått fort då vi slutat och börjat tidigare många utav dagar. 


Igår slutade jag runt halv 11. Pappa och jag åkte då och handlade lite då jag skulle till Ebba med Emelie och Ida på eftermiddagen/kvällen. Vi kom till Ebba lite efter fem, gjorde mat, pratade en hiiimla massa, lyssnade på musik, spelade spel, drack gott och åt jättegod kladdkaka. Det var supermysigt att få träffa de igen då det var en bra tid sedan vi sågs. 


När jag väl kom hem kollade syster, jag och mamma på senaste pll avsnittet och sedan första avsnittet av "Orange is the new black". Det första avsnittet var myycket segt och ganska långtråkigt, men jag ska försöka ge det en chans och kolla på några avsnitt till. 


Just nu ligger jag i sängen och bloggar medan snön faller lätt utanför fönstret. Jag är skapligt uttråkad och skulle vilja hitta på något, men vet inte vad.. Skulle gärna vilja fota men kanske sätter på en film eller något. 


Kram

Av fueb - 13 januari 2015 15:13

Hej på er!
Idag hade jag bara 2 lektioner, matte och psykologi. Så jag började 10.25 och slutade redan vid 12.20, otroligt skönt. Pappa kom då och hämtade mig och jag körde hem.

Väl hemma blev jag sjukt trött så jag hängde med ut på promenad med bella mamma och pappa. Så nu har jag precis gjort varm oboy och ska sätta mig och plugga lite.

Kram

Av fueb - 13 januari 2015 00:15




Man märker ju helt klart skillnad på mina de här bilderna och de från det förra inlägget, då de här var tagna för något år sedan.


 
       

Av fueb - 10 januari 2015 23:30

Hej nu är jag äntligen tillbaka efter en otroligt lång paus! Har haft otroligt mycket att göra och inte mått speciellt bra. 


Hur har erat lov varit? Mitt lov var i alla fall bra. Spenderade de första dagarna med min fina då han var här. Började juldagsmorgonen med julstrumpa och gröt. Duschade och gjorde mig i ordning, sedan öppnade vi paketen under granen innan det var dags att åka ut till mormor. Tyvärr missade jag halva Kalle Anka, vilket jag tyckte var mycket tråkigt. Vi åt god mat, efterrätt och öppnade lite paket även där. En fin julafton med andra ord. 


Lovet har sedan bestått av övningskörning, lite plugg, sova, stan, Norrköping, ännu mer sovandes och gosandes. 


Dagen innan nyår på förmiddagen tog sig hela familjen in till stan för att jag skulle pierca örat och Bella skulle till Vettris en gång till. På kvällen åkte mamma och jag in till stan för att hämta upp min älskade på tågstationen.


Nyårsafton  bestod av att handla, stressa, äta otroligt god mat som vi lagat själva, trerätters, lite drickande och sedan gick vi bort till mamma och pappa, som var hos några kompisar, runt 11 för att sedan kolla på raketerna hos dem. Maten bestod av skagenröra toast, hackebackspotatis med sesamkyckling, sallad och vitlöksbröd och efterrätten åt vi dagen efter då vi blev otroligt mätta. Så efterrätten bestod utav melon, passionsfrukt, banan och glass, mycket mumsigt! 

 

Det var otroligt skönt med ett lite längre lov, trots att det var alldeles för kort enligt mig. Var skoltrött innan första skoldagen för detta år ens börjat. Det bästa var i alla fall att min sista lektion i Fredags var inställd då jag slutade runt halv 11, då vi tog oss ned på stan ett tag innan det var dags att åka hem. 


Idag sov jag bort halva dagen, vaknade inte fören halv 3. Slängde då in sängkläderna i tvätten, städade lite på rummet, pluggade och övningskörde lite på det intressanta väglaget. Nu på kvällen har jag haft en peeloff-ansiktsmask med antistress och gurkdoft, en återfuktande ansiktsmask med kokosdoft och ansitksskrubb. Jag tog även en dusch, så nu har jag nyrakade ben, insmorda med Victorias secret bodylotion "coconut passion", nymålade tånaglarna, myskläder och godis. Denna dags väder har varit helt crazy, regn, massivt snöfall och stormvindar, man undrar ju vad som kommer härnäst.. 


Jag har även fixat en ny header och ändrat lite här på bloggen. Vet inte riktigt om jag är helt nöjd ännu, men det får duga för nu. 


Kram

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards