fueb

Alla inlägg under juni 2013

Av fueb - 25 juni 2013 06:48

Idag orkar jag verkligen inte upp och jobba, men jag måste, med huvudvärk. Pengar är pengar och jobbet är chill, så det funkar nog iaf.

Av fueb - 21 juni 2013 11:50

Åh jisses, har inte bloggat på en vecka nu och det har hänt massor!

Skolavslutningen var fin med mycket tårar och skratt. Alla nior sjöng och spelade upp en varsin låt för de andra niorna, vi hade Viva la vida, världens sämsta förslag. Jag fick även ett stipendium för "Klivet", trodde verkligen inte det! Hela klassen samlades sedan i klassrummet för att fika, få våra betyg, fota lite, kolla på våran film från Klassresan och för att säga hejdå ordentligt. Kommer sakna er så sjukt mycket..
Efter denna hemska upplevelse drog jag, ebba och emelie ner på stan för att äta lite lunch, mys. När jag kom hem fixade jag en del och kollade på walking dead tills mitt hjärta kom och häntade mig, för att jag sedan skulle sova hos honom.

I söndags fyllde min fina syster 14 år vilket innebar att en del av släkten kom förbi för att fika och gratta henne :) lite senare på eftermiddagen träffade jag Även Ida, vi bytte lite bilder med varandra från klassresan och dyligt.

Enda sedan i måndags till igår har jag jobbat, sommarjobb, nere i Oxelösunds hamn. Väldigt chill jobb måste jag då ta och säga, de 2 första timmarna i måndags satt vi och gjorde ingenting. Det har även funnits vissa tillfällen där det inte har funnits något att göra, chill ! Men trotts det har vi gjort en hel del, målat en massa, tvättat och bytt däck på en bil, städat, flyttat massa saker, tävlat, spelat kort etc.

Så idag är det ju så Midsommar vilken innebär att jag entligen är ledig i 3 dagar och får sovmorgon! Idag blire väl att kanske åka till söderköping för att äta lite glass och umgås med familjen, men det beror på vad vädret tillåter oss att göra..

Av fueb - 14 juni 2013 07:30

Börjar 10.00 och jag kliver upp 7, hemskt.Men vad gör man inte för skolavslutningen... Kan inte riktigt fatta det, jag slutar Nian..jag kommer då alltså börja gymmasiet i höst. Det känns helt sjukt overkligt.

Måste gå och fixa allt nu, hör av mig senare!

Av fueb - 13 juni 2013 15:57

Wiho vilken underbar dag det varit!
Kan ju säga det att spöregn och fotbollsturneringen med skolan utomhus inte passar ihop. Klassen spelade 2 matcher sen åkte vi hem. Var där typ 1 &1/2 timme och blev skitblöt.
Efter denna lyckade turnering drog jag hem till Lovisa ett tag o bara chillade. Så nu är jag hemma, och börjar bli lite stressad. Ska till en klasskompis med tjejerna från klassen och äta middag och ha lite spa-mys, inför morgondagens skolavslutning. Och jag vet inte vad jag ska ha med mig, standard problem..

Av fueb - 13 juni 2013 00:27

Så jaha, detta var sista gången man åt lunch som elev på borgis. Det känns sorgligt att behöva tänka på det..aldrig mer gå här, skiljas från klassen och alla lärare. Dessa 3 år har gett mig massor med minnen som är oförglömliga. Nej åh, jag klarar inte av att skriva om det nu, känner att tårarna kommer komma.

Som sagt hade vi avslutningslunch idag, inget märkvärdigt egentligen. Vi städade ur våra skåp och kollade på sommarshow, som bara bestod utav några få 7or och 8or. Men dock så vare några som var grymma! Efter allt drog jag, Ida, Emelie och Ebba ner på stan för att chilla o äta glass. Vilket resulterade i att jag fick med mig ett nagellack hem..

Väl hemma gick vi på promenad med Bella, fixade inför imorgon och spelade lite.

Imorn äre då dags för den årliga fotbollsturneringen, som jag då slipper deltaga i ^^ Istället tänker jag kolla på och ta en del bilder.

Av fueb - 12 juni 2013 00:34

Som rubriker lyder så har det varit en fin dag, jag menar det var superfint väder ;)Vi hade även klasskampen, där alla nior på våran skola klär ut sig till något gemensant i varje klass, så min klass hade "beach-tema", flipflops, bikini, handduk, solkräm på näsan, shorts, och badringar and stuff. Sedan körde vi tävlingar mot de andra niorna. Vi vann mot hockeyklassen på dragkamp, that's a big deal.

Efter detta drog jag och Ebbs hem till henne ett tag och chillade tills vi skulle ner till stan o fixa lite och äta. Lite jordgubbar fick det bli oxå.. Sedan gick vi på bio och såg "After earth", mys.

Så nu har jag bestämt kläder inför morgondagens avslutningslunch i skolan och ska snart krypa ner i sängen och blunda i några timmar. Och sen få vakna upp en timme senare än vad jag i vanliga fall brukar göra. Sovmorgon till 10.00

Av fueb - 9 juni 2013 23:25

Det hjälpte inte ett skit att åka dit förut. Det är inte halsfluss så jag ska fortsätta att inte kunna leva :) Fick dock med mig något gurgelvatten hem som skulle bedöva det onda i nån timma, läskigt..

Imorgon är sista vanliga skoldagen för nian, sedan 3 dagar med roliga grejer och sen, på fredag, skolavslutning..

Av fueb - 9 juni 2013 09:06

Har nu fått en tid hos Åsidan klockan 10. Underbart!

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards