fueb

Alla inlägg under juli 2014

Av fueb - 27 juli 2014 09:30

                       

Av fueb - 25 juli 2014 02:46

En veckan har redan gått sedan jag bloggade senast och under denna vecka har jag tränat en massa, träffat vår fina kusin, badat, försökt mig till att sola  i denna värmebölja, städat, hunnit knäppa lite bilder, varit på stan cirkus 3 gånger.

Första gången var bara en snabbis för att köpa en tröja på rean, en beigeaktig farfarströja, asskön!

Andra gången var dagen efter första, då gick jag och syster och kollade. Jag fick då med mig nya solbrillor då mina gamla föll från mitt huvud så ena glaset ploppa ut på Bråvalla, och syrran fick med sig en asfin långklänning.

Trejde gången gillt som man brukar säga gick jag med en saknad vän och strosa runt, pratade en massa om saker som hänt och som vi vill ska hända, vi hamnade dessutom på ett cafe och satt där enda tills det stängde. 


Imorn, eller idag, Fredag, sätter jag mig på tåget mot småland för att äntligen få träffa min saknade pojke! Stannar där en hel veckan och på onsdag åker vi över till Köpenhamn till Torsdag. Ska bli så mysigt. 


Då jag är borta i en vecka har jag fixat några tidsinställda inlägg som ni kan kika in o kolla på under tiden!


Nu ska jag dra mig för att sova. Upp och packa det sista sen.  

Av fueb - 17 juli 2014 21:52


 Här kommer bilder på de sakerna som jag köpte dit, hem och på öland. 

  Tavlan jag köpte vid bodarna på Öland / 149 KR / 


    Ballerina / Skopunkten / 199 KR / köpta på vägen till Öland


  Loafers / Skopunkten / 149KR/ köpta påvägen hem


Ballerina / Skopunkten / 99KR / köpta på vägen dit


 

Enlish dictionary bok / Öland / 159KR /

 

Väggljusstake, vingar / Öland / 129 KR

      Tröja, Röd / Gina Tricot / 49KR/ 

Från början kostade tröjan 249 kr, påvägen till Öland stannade vi på Ingelsta o då låg denna på rean och kostade 99 KR, på vägen hem stannade vi där igen och då kostade den bara 49 kr! 

Av fueb - 17 juli 2014 21:18

Okej. Nu var det bra längesen jag bloggade och det har hänt en hel del under tiden jag ej har bloggat. 

Som sagt så skulle jag ju till Bråvalla med pappa, syster och älskling. Så vi åkte dit på torsdagen och det var så grymt! Stod och dansade och sjöng med till ett aav mina Favvo band, Dropkick Murphys, live!! Helt unbelievable! Kollade och lyssnade även på Iron maiden, svenska björnstammen, Imagine Dragons och en hel del fler. 


 Eftersom att vi var där på torsdagen, vilket var den första av de 3 dagarna och det var första gången dem hade band med pengar på, så var det självklart en massa strul med banden och vi fick komma in ca 1 timme senare än tänkt. Så när Bas och jag vaknar dagen efter ser vi att de som varit där under torsdagen får komma in gratis på fredagen(!) Så självklart åkte vi dit även den dagen, fast då bara på eftermiddagen/kvällen och fick se Alesso, Mando Diao, Veronica Maggio, Mustasch och ett gäng fler. Men det bästa under fredagens artisteri var helt klart Kings Of Leon! Så otroligt braaa! Bilder och så från Bråvalla kanske jag lägger upp i något kommande inlägg. 


Jag har sedan spenderat mycket tid med älskling, tränat lite och bara tagit det lugnt. Jag har även varit en sväng till Öland med familjen och de 3 sista dagarna kom även Bas ner. Som vanligt låg vi på Böda, och stannade där i 10 dagar. De första dagarna vi var där var det så sjukt bra väder och jag har fått en hel del färg och flagnar rätt mycket just nu. Men de sista dagarna var det inte bra väder, blåsigt, regn och åska! Vi var till några bodar som inte finns långt därifrån och jag fick då med mig en tavelram hem, med texten ''HappyTime'' ovanpå. Vi var även en sväng till Kalmar och stannde på Ingelsta i Norrköping på både ditvägen och hemvägen ^^ Så lite grejer har jag fått med mig hem! bilder i nästa inlägg. 


Både igår och idag har jag övningskört och det har faktiskt gått väldigt bra! Vi var även en sväng till stan förut och var ett litet tag på Femöre, men solen gick i moln o det blev kallt, så det blev inget långvarigt besök. 


Imorgon blir det nog till att försöka träna, förhoppningsvis köra lite till och umgås med familjen. 

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards