fueb

Alla inlägg under januari 2014

Av fueb - 28 januari 2014 23:11

Gårdagen, helt underbart. Det snöade o blåste som fan och älskling följde med mig hem ist för atr försöka ta sin buss hem. Så han sov hos mig ! Fick då somna i hans famn :') Sååå myyyys!

Och idag vakna vi vid halv 9 då han skulle ta 9.15 bussen till skolan, medan jag började 12.30 och enda lektionen jag gick på blev klar efter ungefär 45 minuter, så helt onödig dag. När jag kom hem pluggade jag tyska och kollade lite på svenskan och har kollat tv och duschat, så nu ska jag ta och sova. Imorn börjar jag 10.00 och har skridskoåkning på idrotten, wish me good luck!

Av fueb - 27 januari 2014 06:54

Att ligga i sängen och det första man hör är hur mycket det blåser ute och då känner jag: "låt mig få stanna o mysa i sängen hela dagen. I mörkret och höra ljudet av vinden."

Igår kväll blev jag supertaggad på skolan. Tror dock att det berodde på att jag vill få bra betyg. Idag, är jag inte taggad. Jag har 3 lektioner, 1 hål, lunch och slutar 13.50 Hoppas dagen går fort så jag är hemma snart igen.

Av fueb - 26 januari 2014 20:19

Helt sjukt underbar helg det har varit. 

I fredags tog jag bussen till min älskade. Vi har varit hemma själva hela helgen och det har varit supermysigt! Vi har kollat film, ätit, gosat, spelat, fotat, promenader, jag har blivit nerputtad i snön och massor med kyssar och kramar.

 

Så otroligt kär i den där fina killen. 

 

När jag kom hem satte jag mig och fortsatte med min ''diskussion'' i Ungdomskulturen om Lilja 4-ever och håller fortfarande på och köttar med den för att försöka få  ett högt betyg.  Det är så sjukt svårt att få ihop alla olika perspektiv och sidor för att få det analyserat med ett sammanhang, men jag försöker så gott jag kan och hoppas att det ger ett positivt utslag. 

 

Imorn är det skola igen och jag är inte sugen på att sitta i Tessins kalla lokaler och försöka koncentrera sig när man drömmer sig bort. Burr, vill ha Sommarlov!

Av fueb - 23 januari 2014 23:58

Nu är jag extremt nöjd och ska alldeles strax sova in morgondagen.

Skolan gick bra, träffade gamla vänner på bussen hem o kom fram till att vi kommer ta samma buss på fredagar till skolan och att jag saknar dem. När jag kom hem åt vi McD och gjorde sedan klart samhällsinlämningen. Kollade lite tv, packade inför helgen då jag åker till min älskade imorn tills söndag och ligger nu i sängen och har precis målat naglarna.

Godnatt på er!

Av fueb - 22 januari 2014 17:57

Så skönt det känns! Är klar med ungdomskulturen till på fredag och kan tyskan till imorn. Jag tog med mig anteckningsblocket till samhällen hem men glömde häftet med uppgifterna i skåpet, så det får bli klart imorn. Så nu har jag ej några mer läxor att göra för idag. Så grymt skönt.

Skolan rullade på och imorn blir vi klara med våran presentation i svenskan, och jag får dessutom veta betyget på mitt matteprov imorn.

Just nu är jag dötrött och har träningsvärk i hela jävla kroppen! Räknar med mer träningsvärk i vaderna imorn då vi dansade bugg på idrotten idag, riktigt kul! Så nu vet jag inte vad jag ska göra i väntan på maten..

Av fueb - 21 januari 2014 23:30

Idag tog jag en lite tidigare buss för att åka in till tandis o byta ståltrådar och spänna tandställning. När jag var klar där skyndade jag mig mer till bt för att känna mig sådär extra lycklig o få se min kärleks ansikte och få känna hans läppar mot mina.

Jag var sedan tvungen att åka till skolan och genomlida engelskan och samhällen och klara mig med nöd o näppe under tyskan. Tog mig sedan ner till stan o träffa hjärtat mitt ännu en gång. so Happy.

När jag kom hem pluggade jag lite, åt pannkaka, somna ett tag och åkte sedan och träna. Träningsvärk från igår och det blir inte bättre imorn! Imorn har jag sovmorgon och ganska sköna lektioner med dans på idrotten.

Nu ska jag gå och sova för att få lite mer sömn än vad jag fått de senaste dygnen. Sov så gott.

Av fueb - 20 januari 2014 15:26

Jag är helt hopplös, hade bestämt att bara äta godis på helger, om ens då.. och vad gör jag just nu? -.- Jisses asså.


Jag tänkte försöka plugga lite tyska nu när jag är själv hemma och senare under eftermiddagen/kvällen åka o träna, förhoppningsvis med hela familjen :)


Skoldagen har varit ovanligt rolig med mycket skratt tack vare härliga människor! Vi ''slutade'' även tidigare och jag kom hem en hel timme tidigare än vad jag skulle ha gjort i vanliga fall.


När jag kom hem blev blev Bella otroligt glad o kröp upp bakom mig i soffan. Jag fick dessutom otrolig inspiration till att fota så det blev lite hemma-bilder, som kanske kommer upp lite senare när kameran har laddat. Nu ska jag få lite gjort!  

Av fueb - 19 januari 2014 19:32

Idag åkte faktiskt för en gångs skull hela famljen till stan för syrran och jag skulle ha byxor. Så jag lyckades få med mig 2 par jeans hem, ett par blåa och ett par svarta och en lila sportbh, som inte har funnits på nån månad sådär.. 


Nu på kvällen tänkte jag plugga lite tyska, men jag kommer inte in på Libers onlinebok? Någon som kan tänkas sig veta vad som hänt? 


Så jag tänker kanske plugga lite matte nu och dricka lite vanilj/caramell te och sedan träna lite försiktigt här hemma. 

Huvudvärken har fortfarande inte gått över, har haft den i snart en vecka, helt sjukt. 


Igår var det prick en månad kvar tills jag fyller år, jag längtar faktiskt inte.. Vill bara vara liten igen lixom.. 

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards