fueb

Alla inlägg under november 2012

Av fueb - 18 november 2012 00:02

Att ha folk runt sig, spelar ändå ingen roll om de inte bryr sig.

Att kunna gå från allt, till inget, till allt igen fast helt annorlunda, är väl starkt är det inte?

Att hålla ut, när man känner att man inte orkar egentligen. Att stå upp för ensjälv. Ibland behöver man någon att kunna lita på, att ha vid sin sida. Någon Som inte kommer lämna en.

Att klara av saker på egen hand kan vara svårt till en början, men efter ett tag vänjer man sig. Tro på dig själv!

Att ha äkta är bättre än "inhoppare"
Med andra ord, Fake.

You're strong.
Stand up.

-jag börjar undra vart världen tar vägen. Handlar dagens samhälle bara om utseende, pengar och population?

Ytligt. Så meningslöst. Varför inte vara den man är? ist för att försöka vara nåt man inte är. Du är speciell, det finns ingen annan som dig!

Att bli älskad för den man är, är underbart! Om du inte är älskad för den du är, så är det inte fel på dig. Det är fel med människorna runt omkring dig. du umgås/pratar med fel människor, att hitta de rätta kan ta tid, men tro mig, det är värt det! Håll ut, de finns där ute.

Världen är sjuk.

Av fueb - 17 november 2012 16:49

Hej på er!

~Det gick skitbra på Svenska provet, kändes det som, får väl se nästa vecka när/om jag får tillbaka det. ~

Igår vare ju skola till klockan 3. Åkte hem, typ slappa, duscha, sedan kom älsklingen min runt 6. Vi gjorde inte så mycket.. Åt, myste kolla på tv, snacka, kolla först skräckfilm, och sedan "PS. I love you" sjukt bra film för övrigt, en riktig "gråt-film". :') vi somna väl runt 4 där nångång, o klev upp vid halv 1 ?
Idag har vi typ bara hunnit med att vakna, ätit, spelat schack, och sedan gått med hjärtat till bussen..

Efter det har det varit riktigt segt och tråkigt.. Så tänkte passa på att göra klart so-inlämningen nu, o sen ska vi väl o handla, och sen ha tacos-mys ikväll med familjen :)

Ciaoo <3

Av fueb - 14 november 2012 21:29

Hej!
Är så sjukt glad :D samtidigt som jag är super ledsen :'( var på Break-night, igår till idag, med tjejerna! Så idag 00.05 ungefär börja sista delen, den bästa av alla. Den var helt grymt bra!! Breaking Dawn del 1 & 2, är bäst i hela serien, utan tvivel! Men nu är det Slut, och jag bara måste se sista delen igen! :(
Pappa var gullig o kom o hämta oss, så vi var hemma runt 02.30, jag somna vid 03.15 Som tur var hade vi sovmorgon i morse, så kunde kliva upp vid 08.15 Seg dag! Höll på att somna på första lektionen.. Sluta vid 2, ner på stan, mötte älskling, sedan hem till honom!
Vi plugga i stort sett hela tiden, jag har svenska prov och spanska glosor tills imorn.. Önska mig lycka till.. Det lär behövas..

Jag är skiiit trött men måste fortsätta plugga nu! Slänger kanske in nåt imorn,
Säger godnatt, o ha det bra!

Av fueb - 11 november 2012 23:14

Hej!
Konstig dag typ.. Tvättat, pluggat svenska, bakat Cupcakes med syrran, städat lite och självklart lyssnat på musik!

Har ganska svårt att andas, känns som jag ska spy eller svimma :( skit jobbigt!
Imorn äre skola då oxå.. Slutar 13.20 som vanligt dock, då blire ner på stan o vänta på älsklingen min, och sedan dra hem till honom ^^

Så jag ska väl ta o krypa ner i sängen o komma till drömmarnas värld, och hoppas på att jag mår bättre imorn!

Godnatt och sovgott alla!

Av fueb - 7 november 2012 22:39

~Dödligt kär och längtar efter kalla, mysiga vinterkvällar! ~

Typ Hej och god natt igen, ska äntligen få sova!
Inte någon speciellt rolig dag, iaf inte lektionerna, haha kom dessutom försent till spanskan.. Jaja, sånt händer väl alla nån gång ;)

Efter skolan följde jag med pojken min hem. Vi spelade lite, plugga, myste, busade och firade hans lilla vovve som fyller 8 år idag, Grattis Gizmo!
Kom hem runt halv 9, la mig i sängen, för jag var iskall, (är fortfarande) och har varit hela dagen, somnade vid 9 och vakna 20 i 10. Sedan klev jag upp och fixa lite till imorn, så nu ska jag äntligen få sova!!

Tagga Riverdance på idrotten! Haha ^^

Godnatt alla! Sovgott!

Av fueb - 6 november 2012 23:56

Hej!

Skolan idag var knepig skulle man kunna säga. På idrotten hade vi dans,Cha Cha,haha,ganska så roligt faktiskt. på torsdag ska vi köra Riverdance ist,får se hur de går ;) Vi hade Lucia-sångs-träning, första musik lektionen, det gick super bra! Dock kan det bero på att det är andra året vi är med på lucian. Andra musik lektionen, med andra ord absolut sista lektion blev "inställd", vi fick typ kompledigt eller något.. Ingenting att sörja över direkt ;)
Åkte då ner på stan med Ida ett tag, sedan mötte jag upp älsklingen och åkte hem till honom. Försökte lära honom hur man dansar Cha Cha, haha sötnos han är, gick hyfsat bra, ska fortsätta med det även imorgon och så får han visa lite bugg, som dem hade på deras idrott sektion, kuligt. ^^

Jag total älskar att dansa!
Fast Jag älskar mitt hjärta mer <3


Ååhh och halloween har ju varit, typ det bästa på hela året! Älskar det mysiga, lite spök-aktiga ^^ härligt härligt!

Haha, om man bara vore så smart..

Presentation


Hej & välkommen till mitt krypin

Jag är en tjej på 19 vintrar som studerar systemvetenskap vid Liu. Jag älskar att fota & dansa. Ni kommer att få se lite av mitt liv och tankar via bilder och ord.

Instagram/Twitter: EmmaBrunberg

Fråga mig

6 besvarade frågor

GästBok

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Translate

Winter

          


Ovido - Quiz & Flashcards